İmtihan Telaşı

ahmetbeyler

New member
Sınav tasası nedir ?

Sınav tasası , imtihandan evvel, imtihan sırasında yahut imtihandan daha sonra gerilim içeren ve düşük performansa niye olabilen yahut olağan öğrenme sürecini engelleyebilen ruhsal bir durumdur.

Sınav derdi yaşayan bir öğrenci, paniğe kapılıp kelamlı imtihanda sessizliğe bürünebilir yahut yazılı bir imtihanda okuduklarını hatırlamayabilir ve bu korku onun gerçek zekasını göstermesini engelleyebilir yahut hazırlığının boşa gitmesine niye olabilir. Çok telaş konsantre olmayı ve bilgiyi ezberlemeyi zorlaştırabilir.

Bu niçinle imtihan korkusu, olumsuz performans ve düşük akademik muvaffakiyet ile yakından alakalıdır.

Sınavlar için çok kaygılanma, değerlendirilme korkusu, muhtemel olumsuz sonuçlardan korkma tavırlarından oluşur ve öğrenciler içinde yaygın bir histir.

Sınav derdi kendini nasıl gösterir?

Bununla bağlantılı ana semptomlar şunlardır;

Fizikî belirti: Baş ağrısı, mide bulantısı yahut ishal, beden sıcaklığındaki değişiklikler, çok terleme, nefes almada zorluk, süratli kalp atışı ve/veya ağız kuruluğu, davranış değişiklikleri, tırnak yeme eğilimi

Psikolojik belirti: Çok dehşet, onaylanmama korkusu, öfke yahut çok seviyede depresyon hisleri; denetimsiz ağlama yahut gülme ve yetersizlik hisleri.

Davranışsal belirti: Ajitasyon ve hareketsiz oturamama, unsur bağımlılığı, kaçınma.

Bilişsel seviyede belirti: Başta boşluk hissiyatı , konsantre olma zorluğu, cesaretsizlik, kendini diğerleriyle karşılaştırma eğilimi, niyetleri organize etmede zorluk.

Sınavdan evvel nasıl sakinleşilir ?

Bilhassa yatmadan evvel epeyce fazla kafein yahut uyarıcı almaktan kaçının

Geçmişi ve evvelki imtihanların nasıl geçtiğini düşünmekten kaçının

Uyku, yeni ayrıntıları depolamak için fazlaca kıymetlidir ve imtihana daha düzgün girmenize yardımcı olur.

‘’Sakin olamıyorum” üzere olumsuz niyetlerinizi olumlu bir “şunun için yapabilirim” niyetine dönüştürün.

Kendinizde yüksek korku tespit ederseniz , performansınızı etkilememesi için onu yönetmeyi öğrenebilirsiniz .

İmtihan korkusunu yönetmede en yararlı bulduğunuz hünerler , yüksek korku düzeyinize hangi tetikleyicilerin katkıda bulunabileceğine bağlı olarak değişecektir.

Eğer imtihan öncesi yüksek seviyede tasa yaşıyorsanız, bu müddet zarfında geceleri uyku kalitesine , sistemli beslenmeye , idmana ve kimi rahatlama tekniklerinin uygulanmasına dikkat edilmesinde fayda vardır.

Önceden hazırlanın, çalışılacak içeriği kısımlara ayırarak çalışın geçmişte yapılmış imtihanlarla ilgili alıştırmalar yapın

-Fizyolojik reaksiyonlarınızı not ederek korkuyu tanımlayın Tasa ve aksiliğe meydan okuyarak işe yaramaz niyetleri daha yürek verici fikirlerle değiştirmeye çalışın

– Telaşınıza kapılıp “ya olursa?” diye düşünmek yerine, dikkatinizi eldeki nazaranve (farkındalık) odaklamayı deneyin

– Yavaş, derin nefes alma yahut başka gevşeme teknikleri üzere fizikî telaş reaksiyonlarınızı azaltmak için kimi marifetler öğrenin.


Sınav sırasında tasa nasıl yönetilir ?

Mümkün olduğunca rahat olmaya çalışın. İmtihana başlamadan evvel tuvalete gidin, ne epey sıcak ne epeyce soğuk olacak biçimde giyinmeye çalışın

Sakinleşmek için birkaç dakika ayırın. Diyafram (karın) teneffüsünü kullanabilirsiniz.

Sandalyede rahat bir konum tutmaya çalışın ve orada kalın.

Tüm soruları dikkatlice okuyun

En sıradan yanıtlarla başlamak rahatlamanıza yardımcı olabilir.

Bildiklerinize odaklanarak niyetlerinizi özetlemek ve düzenlemek için biraz vakit ayırın.

En yeterli bildiğiniz bahislerle mı yoksa en güç sorularla mı başlayacağınıza, her vakit mevcut vakti göz önünde bulundurarak karar verin.

Kısmi yahut eksik bir yanıtınız olsa bile her soruyu tamamlamaya çalışın.

Başkalarının imtihanı ne kadar çabuk bitirdiğine şaşırmayın. Gerektiği kadar vakit kullanın.
 
Üst